Hakkımızda/About Us

Liseli iki yakin arkadas Lara ve Revna uc senedir kesintisiz olarak Istanbul kesiflerine devam eder iken Lara AFS Degisim Programini kazanir, bir seneligine Amerika'nin Charleston sehrinde yasayacaktir.Ancak bu ayrilik maceralarinin ve dostluklarinin bir sonu degil, aksine bir baslangicidir. Revna İstanbul sokaklarinda tirim tirim dolanmayi surdururken, Lara yepyeni bir hayata adim attigi Charleston'daki kesifleriyle Revna'ya meydan okur. Boylece bu iki kafadarin blog uzerinden surdurecekleri kitalar arasi gulunc bir mucadele baslar. Simdi ise aradan iki sene daha gecmis ve bu sefer Lara Fransa'nin Toulose sehrine okumaya gitmistir. Bu yolculuk yeni bir maceranin kapisini daha aralar ve simdi de bu iki arkadasin gerek İstanbul gerek Fransa'daki kesiflerine tanik olup, dostluklarinin renkli anilarini onlarla paylasacaksiniz.

Two high school teens, who are best friends, Lara and Revna were continually exploring the beautiful city Istanbul for three years, until Lara had the opportunity to experience a whole one year in Charleston in the USA by AFS Exchange program. But this separation was not the end of their friendship and explorations, unlike it was a beginning. While Revna was continuing to get around in Istanbul's elegant streets, Lara was challenging her with her discoveries in Charleston. And now, after about two years Lara is going to study in the beautiful city Toulouse in France. This is again another beginning of an adventure for these friends after their funny 'intercontinental' competition. Now their page is dedicated to share the colorful memories of their friendship and their new discoveries both in Turkey and France, especially in İstanbul and Toulouse!

Wednesday, September 26, 2012

WE ARE EXCHANGES !



Hi everyone again , (attention for readers It's gonna be a long post hope you will enjoy it )

I know that I haven't been writting for a long time . I am sorry for the delay . But it wasn't because of me you know that I have been waiting for Revna ( Just kidding ) So Revnoş I read your lastest posts about Vienna and I am so jeoluos girl !! I wanna do these with you again , promise me when we will do Interrail you are gonna take me these places ! If you are challenging me about Vienna I will challenge you about Charleston .

SO Get ready :D     




Herkese merahabar , (okurlara uyarı uzun bi post oldu bu , uyarmadı demeyin )

Uzun zamandır birşeyler yazamadım blogumuza ... Revna'yı beklemekten ! Aşırı kıskandım kızım seni hele o Avusturya yazısı işte o beni zayıf noktamdan vurdu . Beni de götürcen bi daha ki sefere anlamam ... Eğer sen Avusturya diyosan bende sana Amerika diye karşılık vermek istiyorum şimdi .




Now these are the lastest changings in my life :


We are not 3 echanges in Charleston High School anymore . Absa came 3 weeks ago . She is so nice and she is from Senegal. But Kalin and Absa they are YES Program students , I am the only AFSer in our school we also have an Rotary Student , his name is Heng and he is from Taiwan . They are all awesome people ! 

Şimdi gelelim ne değişiklikler oldu neler yaptım onları anlatmaya ,
Çok değişiklik oldu çok . Herşey güzel gidiyor artık Charleston High School'umuz da 3 exchange değil 4 kişiyiz . Geçen hafta sevgili Absa da aramıza katıldı taa Senegal'den gelerek, fakat Kalin 'le Absa YES öğrencisi tam AFS 'li değiller ama iki programda kardeş sayılır . Sadece vizyonları biraz farklı . Birde Rotary'li Heng var unutmadan :)  

I don't remember if I talked about Kalin with you . He is from Bulgaria and he is my best friend here. He is so nice and helpfull . I'm so lucky to have him here. He is the best !



So if we came to the activities that I am involved in school . 
I am doing ;
Speech and Drama ,
Advanced Chorus , 
Interrackt and
Gay Straight Alliance.

Size Kalin'den bahsettim mi hatırlamıyorum ama oda Bulgaristan'dan bir exchange öğrencisi . Kalin burda sağ kolum herşeyim ... sanırım o olmasaydı çok zor zaman geçirebilirdim ... Dertleşebileceğiniz sizin durumunuzdan anlayan biri olması okadar yardımcı oluyor ki anlatamam . AFS arkadaşlıkları özel olur diyolrardı gerçekten de öyle, çok özel yeri var benim için ...

Gelelim yaptıklarıma ,
Speech ve drama klübüne katılarak kendimi bile şaşırttım ,
Advance korodayım ,
İnterackt grubuna girdim ,
Birde GSA ( Gay Straight  Alliance ) grubundayım , 



Last night we played our first show . Our play clalled “The Histoy of Television” . It was a comedie which makes fun with the TV . I love speech , and in chorus we are singing beautiful songs !! I really enjoy being in chorus .


Şimdilik okulda yaptığım aktiviteler bunlar . Tiyatro 'ya daha çok alışamasam da , koro gün içersinde en büyük heycanla beklediğim ders . İleri derece olması beni zorluyo çünkü korodakilerin sıkı bir alt yapıları var bende onlara yetişebilmek için kendimle yarışıyorum . Parçalarımız kolay parçalar değil fakat çok güzel parçalar .
Söyleyeceğimiz şarkılar :
The Battle Of Jerico , ( en sevdiğim)
Dixit Dominus ,
O Mistrress Mine , Where Are You Roming? ,
Water Nights ,
In My Eyes, 

Ve dün tiyatro grubumuzla ilk gösterimizi gerçeklestirdik . Oyunumuzun adı “The History Of Television”du  . Televizyonun bir derece tarihini anlatan bir komedi diyebiliriz . Biraz kara mizah dersek sanırım daha doğru olacak . Oyunumuz gayet güzeldi seyircilerden olumlu yorum aldığımızda çabalarımızın nasıl işe yaradığını gördük . Çünkü bu oyunu hem çok kısa sürede hemde büyük bir çalışma ile ortaya çıkardık :) 



Amerika 'da hoşuma giden bir diğer şeye gelirsek , ARABA . 16 yaşında herkesin arabası var tey allahım küçükçük veletler araba kullanıyo valla beynim almadı ahahha . Araba olmadan burda yaşamak çok zor size şöyle açıklayayım benim en yakın markete yürümem 25 dakika sürüyor gerisini siz anlayın ...

Yürümeyi seven bi insan olsamda her yere yürüyemiyosunuz işte sorun orda .. Hafiften soğuklar başladı artık kışlık birşeyler almanın vakti sanırım bakalım nasıl bir kış beni bekliyor ?






Another thing that I liked in America is the permission to get your driver lisance at the age of 16 . Isn't that so cool ! I wish I had car too but according to the AFS Rules ; We are not allowed to use cars :( Thats really bad beacause car is so important . Distances are so long and Americans are not used to public transportations.




2 weeks ago my school in Turkey opened its doors for another year . It was a strange feeling because I was far far away from my friends . Truth is I am missing them like crazy .But I like being here too . I met wonderful , wonderful people ! I am really enjoying being here because everybody is so nice and this is a lovely town ! BEST !



2 hafta önce İstanbul'daki okulum açıldı . Nasıl değişik duygular yaşadım anlatamam bi parçam İstanbul' da bi parçam burda yaşıyor , ruhum bölünmüş gibi . Ben akşamı yaşarken siz sabahı yaşıyosunuz tabi ...

Akşam Nur'la konuşurken o bana ilk gün törenini canlı canlı aktardı . Uzakta olunca herşeyin değerini anlarsın derler ya gerçekten öyle okulumu özlüyorum , evimi , ailemi , arkadaşlarımı hemde çok özlüyorum . Az özlüyorum diyemem çünkğ her saniye aklımdalar . Sadece fazla düşünmemeye çalışıyorum unutmaya çalışıp unutamamak gibi . Enternal Sunshine of the Spotless Mind 'imi yaşıyorum anlayacağınız . Ama üstünüzde burda olduğundan pişman olan bi insan görüntüsü çizmek istemem . Hayır burda olmak bana her saniye yeni bişeyler katıyor . Kesinlikle yine sorsanız ne olursa olursa bu deneyimi , burayı seçerdim . Bence herkesin bi kere denemesi gerken bi deneyim bu... 

Ve son aktivitem ; 



Ilk defa kendi paramı kendim kazandım . Nasılmı ? Koromuzun araba yıkama aktivitesine katıldım. Yıkamadan kazanılan paralar koronun finansal bölumüne gitti . Peki bu yardım projeleri ne ? Amerika'da devlet okulları çok cuzi bir fiyat olduğu için her klüp kendi parasını kendi kazanıyor , gerektiğinde konser düzenliyor , çikolata satıyor , futbol sahasını , okulu temizliyor... Bu aktivitelerden gelen para da kulübün ihtiyaçlarını karşılıyor, öerneğin grup gezilerinin paraları , tshirtler gb..  sonuç olarak benim için çok çok yeni bi deneyimdi :) Şimdilik bu kadar 
Sevgiler Lara 

Last week we done our first foundrasing for chorus. All clubs are doing foundraising for their clubs We washed CARS ! I think this is amazing like in Turkey we don't have these things . It was a totally new experience for me .  
That's all for now 
Love Lara 

Ps : I missed you Revna <3  we need to do skype today's wasn't enough for me ! 






No comments:

Post a Comment