Hakkımızda/About Us

Liseli iki yakin arkadas Lara ve Revna uc senedir kesintisiz olarak Istanbul kesiflerine devam eder iken Lara AFS Degisim Programini kazanir, bir seneligine Amerika'nin Charleston sehrinde yasayacaktir.Ancak bu ayrilik maceralarinin ve dostluklarinin bir sonu degil, aksine bir baslangicidir. Revna İstanbul sokaklarinda tirim tirim dolanmayi surdururken, Lara yepyeni bir hayata adim attigi Charleston'daki kesifleriyle Revna'ya meydan okur. Boylece bu iki kafadarin blog uzerinden surdurecekleri kitalar arasi gulunc bir mucadele baslar. Simdi ise aradan iki sene daha gecmis ve bu sefer Lara Fransa'nin Toulose sehrine okumaya gitmistir. Bu yolculuk yeni bir maceranin kapisini daha aralar ve simdi de bu iki arkadasin gerek İstanbul gerek Fransa'daki kesiflerine tanik olup, dostluklarinin renkli anilarini onlarla paylasacaksiniz.

Two high school teens, who are best friends, Lara and Revna were continually exploring the beautiful city Istanbul for three years, until Lara had the opportunity to experience a whole one year in Charleston in the USA by AFS Exchange program. But this separation was not the end of their friendship and explorations, unlike it was a beginning. While Revna was continuing to get around in Istanbul's elegant streets, Lara was challenging her with her discoveries in Charleston. And now, after about two years Lara is going to study in the beautiful city Toulouse in France. This is again another beginning of an adventure for these friends after their funny 'intercontinental' competition. Now their page is dedicated to share the colorful memories of their friendship and their new discoveries both in Turkey and France, especially in İstanbul and Toulouse!

Thursday, August 16, 2012

Just RETRO





En son Türkçe yazı yazmamıştım sanırım şimdikini tükçe yazarsam ingilizcesini yazmaya halim kalıcak. Türkçe yazarsam bi patlama yaşıcam diye korkuyorum aslında küçük bir patlama olabilir , şu aralar zor zamanları yaşıyorum şu alışma zamanları bazen herşey okadar farklı  geliyo ki ...
 Burda şu ana kadar neler yaptım onları anlatıyım ,

Dave' le çikolatalı mousse , boncuk ve takı tasarımı yaptık . Cam işinin hiç bu kadar  eğlenceli olduğunu düşünmemiştim . Takı tasarımda baya zor ya öyle göründüğü gibi değilmiş megersem .

I am gonna tell you about new things that I 've done in Charleston ,
First of all we baked chocolate mousse with Dave ( my lovely host dad ) . I learned how to make jewelry ( only the beginning) at least I am trying . It's not easy at all !! Dave showed me bead making , it was fun and it's hard to make too ..


Sonra akşam yemeklerinde kesme işlerine yardım ediyorum ki bu baya eğlenceli bence. Burdaki coffe shop a gittim 3 kere falan hep canlı müzik oluyo , spor salonu arayışındayım yoksa 100 kilo olucam bugun 2 tanesine baktım bi tanede kasabanın içinde var ona da bakmam gerek . Bakalım hangsi iyiyse ona gitmek istiyorum .
Geçen gün okuldaki derslerimi şeçtim , neler mi şeçtim hemen söyliyim ,
İleri matematik , geometri
İleri fransızca
Başlangiç ispanyolca
Amerikan edebiyatı
Avrupa tarihi , amerikan tarihi
Yemek dersi bide koro seçtim yani bu dersler Türkiye de olsaydı sanırım baya eğlenceli olurdu sadece çalışmaya dayalı bi sistem degilde böyle aktivitelerin olabildiği ( yemek gibi ...) bi eğitim sisteminde okumak isterdim işte...

Yesterday I choosed my classes for this year ! I am gonna be senior this year and it's amazing !!
I choosed , 
Adv. math , geo,
Adv. french 
Beginner spanish,
European history and US history
Cooking
Choir 
American Literature I am so excited for this year . I don't have cooking or spanish classes in Turkey so it's gonna be really interesting . I also wanted to get in to show choir and soccer but I heard that they are doing audition for get in these clubs soo I am gonna try my chance . 

Sonra okulda kız futbol takımına girmek istiyorum  , bide konser korosuna bakalım seçmelere katılcam . Şu futbol işini baya istiyorum , futbol oynamayı çok severim gerçi İstanbuldaki okulumda pek oynama şansı elde edemedim ne biliyim pek benim kafama uymayan bi sistem var orda garip işte bana uygun degil ...

Burası baya şirin bi kasaba var küçük olmasına karşın insan her aradıgını buluyo şaşırtıcı doğrusu...
Burda antikacı dükkanlar baya meşhur anladığım kadarıyla hep antikacılar var ve baya minimal şeyler var bu dükkanlarda evimi bu eşyalarla düzenleseydim kesin vogue'luk bişey olurdu heralde . İstanbul 'da Cukurcuma da geziyomusum gibi hissediyorum bu dükkanlara girince .

This is a really  a small town after Istanbul . But they have all theses things that you might need . After spending few days in this town I recognized that antique shops are so popular in this town and they  have very very cool things. If I had an apartment in this town I probably managed my furnitures from this stores  and get in to Vogue magazine . They have really minimal and designed things , it was fun to take their photos . 

Bu kasabanın bir şaşırtıcı yönüde şu herkes sanatçı ! Herkes bişeyle profesyonelce ilgileniyo allahım şu yabancılar hobilerinin ne kadar üstlerine düşüyolar ve bu harika bişey ! Bizde olsa herkes her telden çalıyo , hani şu reklam var ya avivasa mıydı küçük çocuk annesini tanımlarken hem tamirci, hem doktor, hem öğretmen böyle birsürü şey sayıyodu işte biraz bizim insanımız öyle sanırım hem yazar, hem oyuncu ,hem manken ... Bu kasabanında güzel yanı bu sanırım herkes bişeylerle uğraşıyo bende kendime uğraşıcak bişeyler bulmaya çalışıyorum kendimi fotografa verdim sürekli denemeler yapıyorum sanırım sonunda biraz sonuç elde eteye başladım fotoğraf çekmeyi herzaman sevdim ama öyle ciddiye hiç bi zaman almamıştım sanırım burada bişeylerke uğraşma çabası beni ciddi biri yaptı.

I am working with taking photos and photoshop stuff . When I was in Istanbul I wasn't taking serious about my hobbies but in this town everybody has their own hobbies . And they are all taking this serious . I mean photograph was always mine passion but I never took this seriously . Maybe this can be a big chance to improve my skills . 

 Hergün yeni bişey öğreniyorum mesela geçen gün tek başıma yürüyüş yaptım . Karşıdan karşıya geçmeyi öğrendim burada yaya diy ebişey yok !! Çünkü herkes arabalı trafik sistemini çözmem uzun sürdü biraz ama sonunda başardım . Bu küçük başarılarda en büyük sevincim mesela , kafede istediğim şeyi doğru söyleyebilmek falan ... Alışıyorum evet evet en azından kendimi zorluyorum .

Everyday I am learning new things like yesterday I go for a run alone for the first time . I learn to cross the street which pushed me a little . Because here ever body has their own car and I don't see anybody walking in the street . So I felt happy when I can done my goals successfully like ordering true caffe without misunderstandings ex... I get into this town with time I guess. 

Bugün hortum alarmı oldu !! Hayatımda hiç bukadar korkmamıştım , Maya'yla bisiklete biniyoduk ve birden sirenler çalmaya başladı aman tanrım eve bir sürüşümüz vardı görmeliydiniz sanırsınız arkamızda hortum var . O kulak tırmalıyıcı sesler beni okadar korkuttuki sanırım dünyanın sonu geliyo sandım birden o güzel hava yem yeşil oldu bodrum katına inişimizi hatırladıgımda bi tüylerim ürperiyo ....
Evet değişik bi deneyim oldu benim için , deneyim , deneyim , deneyi sürekli bunu söyleyip duruyorum zaten ....

AA today there was a tornado alarm . It scarred me so much !! It was the first time that I heard something like this . Suddenly alarms went on and me and Maya we were riding with our bikes. I can't imagine how we went to home and hide in to the basement . It was so scary oh god thinking again all these things scaring me . Color of sky went in to green suddenly and lighting started ! What a day it was . It was a totally new experience for me new new new I keep telling this but this is new..

Günlerim böyle geçiyor , okulum 21 inde açılıyor .  AFS kampını dört gözle bekliyorum . Şu fotoshop denemelerimi koyucam umarım begenirsiniz . İyi okumalar .

So my schools opes at 21 th august I am so excited . I am waiting the AFS camp with enthusiasm   . I hope you like my new photoshops . Keep in touch .

Sevgiler ,
Love ,
-Lara

No comments:

Post a Comment